Канал ТВi: печальный финал сказки » Медиавектор. Независимое информационное издание
Контакты: mediavektor.org@yandex.com
 |   |  Обратная связь

Опрос

Loading...



Календарь
«    Август 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 


 
 

Канал ТВi: печальный финал сказки

27-04-2013, 01:02 | Политика
Константин КагаловскийСпочатку була казка.

Двоє бізнесменів-утікачів з авторитарної Росії захотіли в 2007 році створити незалежне телебачення в Україні. І наступного року, після серії зустрічей у Лондоні та Нью-Йорку, Володимир Гусинський та Костянтин Кагаловський заснували канал ТВі.

За словами джерел, між ними була домовленість - кожен вкладає по 12-12,5 мільйонів доларів, а потім протягом трьох років дає по 500 тисяч щомісяця, коли, за розрахунками, канал мав стати прибутковим.

Керувати новим каналом був поставлений Микола Княжицький як людина з телевізійним досвідом, підкріплений людьми Гусинського.

Для колишнього власника НТВ канал в Україні мав стати майданчиком для повторного прокату серіалів, які він виробляє на російський ринок. Згодом, за версією Кагаловського-Княжицького, які на той момент були одним цілим, з'ясувалося, що канал купує мильні опери Гусинського за завищеною ціною.

"Гроші виводилися на фірму Гусинського. І як менеджер я прийняв правильне рішення. Я знайшов іншого інвестора, який дозволив працювати таким чином, щоб ці кредити повернути. Очевидно, це був сам Кагаловський - без Гусинського", - розповідав сам Княжицький в інтерв'ю "Українській правді".

Влітку 2009-го Кагаловський запросив Княжицького до свого будинку поблизу Ніцци, аби обговорити подальшу долю ТВі - і у вересні того ж року вони позбавили Гусинського прав на телеканал.

Те, що Княжицький називав "я знайшов іншого інвестора", Гусинський трактував як незаконне привласнення своєї частки - пішов до Нью-Йоркського суду та виграв першу інстанцію. Відбулася нетривала війна за канал, у ході якої сплили факти незаконного прослуховування людей Гусинського з використанням обладнання ТВі.

Власне, сумнівність тих дій уже зараз визнає і Микола Княжицький, руками якого Гусинський і виводився з числа акціонерів. Сьогодні власності позбувся і другий засновник каналу. А його фраза на адресу колишнього партнера-іммігранта: "Кому вони цікаві, ці тіні забутих предків?" набуває символічного змісту вже стосовно самого Кагаловського. Бумеранг свавілля повернувся до одного з тих, хто його запускав чотири роки тому.

Тінь Миколи Княжицького

Поява Миколи Княжицького на охопленому бунтом каналі, а також тон, в якому він розмовляв із присутніми, викрила його роль в останніх подіях зі зміною власника.



Якими були домовленості між Кагаловським і Княжицьким, можна лише здогадуватися. Наприклад, чи працював Княжицький лише за зарплату? Або йому була обіцяна Кагаловським доля в ТВі за допомогу в "розкуркуленні" Гусинського та подальший розвиток каналу?

За інформацією джерел, Княжицький справді мав опціон на придбання чи то 6, чи то 11 відсотків акцій каналу ТВі, який досі не був реалізований. Факт існування домовленості підтвердив Кагаловський на прес-конференції.

У жовтні 2012 року Княжицький стає депутатом за списком "Батьківщини". Для Кагаловського це був момент прощання з керівником каналу – накопичилася взаємна втома, плюс регулярно лунали голоси про аудит, який викриє тодішній менеджмент. Водночас Княжицький розраховував залишитися для ТВі тим, ким був Юрій Стець для "5 каналу" – тобто впливати на канал уже з крісла під куполом Верховної Ради.

Княжицький вважав несправедливою поведінку Кагаловського відносно нього: він ризикував багато чим, коли витискав Гусинського з каналу, ледь не пішов під суд за податковою статтею, а в підсумку Кагаловський позбавив його будь-якого ролі, аж до закриття телепрограми після обрання депутатом.

ТВі

Можливо, останньою краплею стала вимога нових керівників ТВі повернути на канал автомобіль, яким користувався Княжицький – його планували продати, аби придбати машини для знімальних груп.

Тому очевидно, що, окрім політичної та бізнесової складової, у конфлікті навколо ТВі є особистісна. Достатньо лише порівняти, як протягом п'яти місяців у Миколи Княжицького змінилася оцінка однієї й тієї ж людини - Костянтина Кагаловського.

ТВі

Компенсацією втраченого впливу для Княжицького могла би стати посада голови комітету з питань свободи слова Верховної Ради, але фракція "Батьківщина" делегувала туди Миколу Томенка. Тож останнім часом Княжицький роздумував над проектом інтернет-телебачення, створеним за гроші західних грантових організацій, що явно не відповідало стелі його амбіцій.

Тінь Володимира Сівковича?

Якою була роль Миколи Княжицького в переоформленні каналу на Олександра Альтмана, зможе сказати лише слідство – якщо воно колись буде проведено. Тональність заяв Кагаловського не залишає сумніві, що власності його позбавили всупереч його волі. Тобто мало місце банальне рейдерство.

Очевидно й інше – події навколо ТВі не могли відбутися без підтримки з боку влади. Коли Кагаловський зрозумів, що позбувся контролю над каналом, він бравурно заявив - вирішу всі проблеми протягом 24 годин. Але Наталія Катеринчук і дня не протрималася в держреєстрі як керівник каналу ТВі, що показує - державна підтримка у сторони нових власників ТВі сильніша, ніж у тих, до кого звернувся Кагаловський.

Для того, щоб зміна власності на каналі пройшла мирно, потрібно було прикриття. І тут на поверхню спливає постать першого заступника секретаря Ради нацбезпеки Володимира Сівковича.

Олег Радченко, Микола Княжицький, Віталій Портніков, Єгор Чичеринда, Артем Шевченко – усіх цих людей, які сьогодні уособлюють нову владу на ТВі, пов'язують близькі стосунки з Сівковичем.

Усі вони працювали в Сівковича, коли він володів каналом СТБ наприкінці 1990-х років. Пізніше вони знову і знову опинялися під крилом політика - наприклад, наприкінці 2000-х Чичеринда навіть готував заяви від комісії Сівковича з питань отруєння Ющенка. А Олег Радченко, який відіграв ключову роль в усуненні Кагаловського, виявився кумом Сівковича.

Сівкович не належить до політиків першого ешелону, але він має достатньо важелів для допомоги одній зі сторін. Якщо ж він гарантуватиме перед Банковою зміну ідеологічного спрямування ТВі, йому може бути надано повний владний карт-бланш для зачистки Кагаловського з каналу.

Ще одним прикриттям операції з ТВі мав стати Олександр Альтман, оголошений новим "інвестором" каналу. Знайомі згадують, як Альтман виступав молодшим партнером Гусинського в бізнесі ремонту на атомних електростанціях в Україні. Це, до речі, пояснює, чому він був радником міністра палива та енергетики Юрія Продана. Мав він спільний бізнес і з Кагаловським.

Тому оголошення Альтмана новим "власником" мало свідчити про те, що начебто принципових змін не буде - адже всі вони виглядають як люди з одного гнізда. Попри роль весільного генерала, легенда у нього більш-менш правдоподібна. З одного боку - людина, яка знайома як з Гусинським, так і з Кагаловським. З іншого, такі-сякі гроші в нього є. З третього, в кишені - американський паспорт. Зрештою, це краще, ніж ризький бомж Ерік Ванагельс.

Але знайомі Альтмана, опитані "Українською правдою", дають однозначну характеристику – він, на відміну від Кагаловського, не має коштів для підтримки каналу ТВі на плаву - щороку це вимагає близько 5 мільйонів доларів.

Тому єдине, що залишатиметься новим "власникам" ТВі після усунення Кагаловського – це шукати новий "дах", який не просто зніме юридичні питання, але і регулярно наповнюватиме касу збиткового медіа. На сьогодні цю роль на українському медіа-ринку можуть виконати лише два активних гравці – група РосУкрЕнерго та Сім'я.

При цьому об'єктивно, група РосУкрЕнерго має набагато менше мотивів для придбання ТВі, ніж Сім'я. Після переходу в їхні володіння холдингу Хорошковського, що нараховує 9 каналів, вони більше думають про продаж MTV, ніж про придбання ще одного активу. Якщо Льовочкін з Фірташем і мали мотив для отримання ТВі - то лише політичний. Аби показати Януковичу свою здатність вирішувати проблеми та знімати головним біль у президента.

Водночас Сім'я активно приростає медіа-активами. На сьогодні їх дивний та ніяк не оформлений холдинг складається з каналів "Тоніс" та БТБ, газети "Капітал", "Взгляд", "Супер-радіо" та сайту "Форум". Друге питання, яке вирішувала би Сім'я - це отримання під контроль опозиційного каналу, який дратує Януковича регулярними вилазками в Межигір'я та розслідуваннями про Курченка, Циплакова, вишки Бойка та інші делікатні теми.

Показово також, що за Кагаловського не заступилася і опозиція. Лише на четвертий день з'явилася заява лідерів трьох опозиційних сил. В перші години конфлікту на канал прибули депутати від УДАРу - але згодом згорнули активність.

Куди більш цікаво те, що "Батьківщина" також не зайняла бік Кагаловського. Причина тут - не лише солідарність з Княжицьким, який міг гарантувати Яценюку лояльність нового менеджменту ТВі. Всередині нинішнього керівництва "Батьківщини" є люди, які мають особистий конфлікт з Кагаловським – як, наприклад, Сергій Пашинський.

Насправді у цій історії немає янголів. Усі сторони конфлікту встигли "кинути" один одного та побувати в шкірі свого опонента. Але так само очевидно - на кладовищі українського телебачення канал ТВі залишався останньою надією опозиції донести свою точку зору. Нинішні події рано чи пізно позбавлять опонентів Януковича і цієї можливості.

Тому що за допомогу влади, яка підтримала одну зі сторін конфлікту, доведеться розплачуватися. Грошей на каналі немає – залишається тільки політична лояльність.


Сергей Лещенко, pravda.com.ua




Другие новости по теме:
В Украине официально ввели цензуру В Украине официально ввели цензуру
Григоришин допомагає Тимошенко взяти під контроль Григоришин допомагає Тимошенко взяти під контроль "Інтер"
Українського боргу за газ вже не існує - В.Янукович Українського боргу за газ вже не існує - В.Янукович
 
| |
 
 



Новости







Free counters!